LIST OF USEFUL VOCABULARY || PART 1

 LISTA PRZYDATNEGO SŁOWNICTWA, CZĘŚĆ 1



  W ten dzisiejszy, wtorkowy poranek, postanowiłam, że od teraz, w każdym tygodniu będę starać się zamieszczać na blogu listę słów oraz zwrotów, pożytecznych w trakcie nauki języka angielskiego, zarówno dla tych początkujących uczniów, jak i dla osób, które z angielskim mają już do czynienia dłuższy czas. Zwroty te przydadzą się Wam podczas komunikacji werbalnej, ale również, wtedy kiedy będziecie chcieli porozumiewać się drogą elektroniczną ze społeczeństwem obcojęzycznym.


Pierwszy 'set' zawiera wyrażenia które pozwolą nam efektywnie wyrazić skruchę i przeprosić za daną sytuację, w języku angielskim. 





  • Sorry. (Przepraszam.)
    Pierwszy zwrot, to krótkie przeprosiny. Używamy go zazwyczaj, gdy wpadniemy na kogoś na ulicę, lub gdy chcemy kogoś ominąć.
  • Ever so sorry. (Bardzo mi przykro)
    Używamy tego zwrotu, w sytuacjach wymagających nieco bardziej formalnego języka, a to wyrażenie ma bardziej formalny charakter, niż "sorry".
  • I'm (so / very / terribly) sorry. (Ogromnie, bardzo, okropnie mi przykro.)
    W tym zwrocie używamy "so", "very", "terribly", aby wzmocnić znaczenie naszych przeprosin i nadać im bardziej formalnego charakteru.
  • How stupid / careless / thoughtless of me. (To głupie z mojej  strony, bezmyślne, jaki ze mnie głupiec.)
    Używamy tej frazy do krytykowania naszych poczynań, oraz błędów które popełniliśmy.
  • That's my fault. (To moja wina.)
    Używamy tego zwrotu, aby zaznaczyć, że coś co uczyniliśmy było w całości naszą winą, oraz że przyznajemy się do błędu z naszej strony.
  • Please excuse my (ignorance). (Wybacz mi moją ignorancję.) 
    Używamy tego zwrotu, aby przeprosić za brak naszej wiedzy, lub umiejętności. Wyraz w ramce możemy zastąpić wyrazem "carelessness" oraz "forgetfulness".
  • Please don't be mad at me. (Proszę, nie bądź już na mnie zły.)
    Tego wyrażenia używamy, aby prosić kogoś o wybaczenie, oraz żeby nie był na nas dłużej zły.
  • Please accept our (sincerest) apologies. (Proszę, przyjmij moje najszczersze przeprosiny.)
    Tego wyrażenia używamy szczególnie w listach, sytuacjach formalnych, gdyż słowo "sincerest" nadaje bardzo mocnego znaczenia.
  • I hope you can forgive me / Please forgive me. (Mam nadzieję, że mi wybaczysz. / Proszę, wybacz mi.)
    Wyrażenia tego używamy, kiedy chcemy prosić o wybaczenie za uczynek, który kogoś rozzłościł. 
  •  I cannot say/express how sorry I am. (Nie jestem w stanie wyrazić tego, jak bardzo mi przykro.)
    Używamy tego stwierdzenia, kiedy wiemy, że zrobiliśmy coś bardzo niemoralnego, i że wina leży po naszej stronie.


    A Wy jak przepraszacie w języku angielskim? Jakiego wyrażenia zazwyczaj używacie, aby wyrazić Waszą skruchę? 

20 komentarzy:

  1. Ciekawy wpis :) Dodałabym jednak dosłowne tłumaczenie tych zdań, super że wiemy kiedy ich używać ale dosłowny przekaz również powinien być znany ;)

    Pozdrawiam, http://fashionsmachines.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysl na wpis. Mysle ze stworzona przez ciebie seria wpisow przyda sie wielu osobom. Nigdy nie bylam mistrzem angielskiego i mysle, ze bede czesciej tutaj wpadala by poznac wiecej slowek oraz potrzebnych wyrazen. Super, teraz dzieki tobie wiem jak moge przeprosic kogos w j.angielskim :)

    https://nastolatka-za-granica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post i super pomysł ze zwrotami :) przecież każdy uczy się całe życie :) będę zakładała tu częściej :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te zwroty pasowało by się nauczyć na pamięć xD
    Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy wpis :) Dobrze, że przekazujesz w tak przyjemny sposób wiedzę

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysl na wpis! Uwielbiam jezyk angieslki,dlatego post idealny dla mnie! Czekam na więcej!:)
    wiktoria-kozlowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale świetny pomysł na posty! Zdecydowanie mi się przyda, tak więc dodaję go do listy zakładek aby nie zgubić ☺

    Obserwuję,
    pozdrawiam.

    Emilia Matyska, mój blog serdecznie zapraszam! ♥ (klik)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama ma bardzo wysoki poziom angielskiego, ale dobrze czytało się Twoje wytłumaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz trafiłam na Twój blog. Choć piszę blog o czymś innym, chętnie zaobserwowałam i będę wracać - z wykształcenia jestem lingwistką :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł na post i do tego przydatny w nauce 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatne słówka. Na pewno skorzystam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatne słownictwo w wielu przypadkach :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Sorry jest najbardziej popularne.także w Polsce.
    Ja sama skopiuje sobie te zwroty i nauczę się na pamieć. Pora poszlifować angielski.

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno ten post przyda się dla osób z problemami języka angielskiego. 💕

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.